بهترین پنجره دوجداره

بهترین پنجره دوجداره

بهترین پنجره دوجداره

حتما نام پنجره دوجداره را بارها شنیده اید و می دانید که این پنجره ها از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند و عایق صوتی بسیار خوبی هستند.. اما آیا می دانید بهترین پنجره دوجداره کدام است؟ انواع مدل پنجره دوجداره آلومینیومی، پنجره دوجداره upvc ، پنجره دوجداره کشویی و …. در بازار موجودند که کار انتخاب را دشوارتر می کنند.

در ادامه میخواهیم عواملی راکه یک پنجره را بهترین پنجره دوجداره میکنند بررسی کنیم

بهترین پنجره دوجداره کدام است؟

اگر قصد بازسازی منزل را دارید و به فکر تعویض پنجره های قدیمی افتاده اید، بحث بودجه را مدیریت کنید بدانید که قیمت پنجره دوجداره ارتباط با جنس قاب، نوع شیشه ها و سبک پنجره دارد.

جنس قاب پنجره

قاب پنجره چوبی، قاب پنجره upvc ، درب و پنجره آلومینیومی، وینیل و فایبرگلاس از رایج ترین متریال برای ساخت پنجره های جدید هستند. ضخامت آلومینیوم و یا کیفیت روکش پی ی سی قاب پنجره معیار مهمی در انتخاب است. در نظر داشته باشید که قیمت قاب پنجره های وینیل خیلی کمتر از قاب های چوبی است اما پنجره های فیبرگلاس قیمت بیشتری از روکش وینیل دارند

کیفیت شیشه پنجره

جنس شیشه را با توجه به محل نصب پنجره انتخاب کنید تا هم در هزینه ها صرفه جویی شود و هم اینکه کارایی پنجره بیشتر شود. مثلا پنجره های تک جداره مناسب قسمت های بیرونی ساختمان نیستند و اتلاف انرژی زیادی دارند. پنجره های دو و یا سه جداره برای نصب در ساختمان های تهران مناسب تر هستند.

سبک پنجره دوجداره

این ویژگی بستگی به سلیقه دارد. درب و پنجره های دو جداره چوبی، پنجره دوجداره upvc، پنجره دوجداره کشویی و یا هر متریالی که انتخاب می کنید یک طرف، انتخاب سبک باز و بسته شدن پنجره هم یک طرف. طراحی متفاوت و مدرن بهترین پنجره دو جداره قدرت انتخاب بیشتری را فراهم کرده و می توانید یکی از طرح ها را انتخاب کنید:

  • پنجره دو جداره لولادار

پنجره دوجداره لولا دار

 

این پنجره ها روی لولا می چرخند و مثل درب ورودی باز و بسته می شوند. پنجره دو جداره لولایی بیشترین دید را در ساختمان های مدرن ایجاد می کند.

 

 

  • پنجره دوجداره دوقلو

پنجره دوجداره دوقلو

 

دو جداره های دوقلو از لحاظ باز و بسته شدن با پنجره های لولایی تفاوت دارند. این پنجره های به بالا و پایین حرکت می کنند در حالی که پنجره های لولا دار به صورت افقی در قاب حرکت می کنند.

 

 

پنجره دوجداره کشویی

 

عملکرد پنجره های کشویی نیز مانند پنجره های دوقلو است با این تفاوت که این پنجره ها به صورت افقی باز و بسته می شوند.پنجره های کشویی به طور کامل باز نمی شوند و یکی از قاب ها روی ریل به سمت پنجره دیگر حرکت می کند. بر خلاف پنجره های لولادار، تبادل هوایی در دو جداره های کشویی کمتر است و تنها نیمی از پنجره باز می شود.

 

 

بهترین نوع پنجره دوجداره از نظر بازشو

در جواب این سوال باید گفت که بسته به شرایط و محیط خانه مدل درب و پنجره باید انتخاب شود.

برای مثال در آشپزخانه ها میتوان از پنجره های کشویی یا پنجره های دوحالته استفاده کرد.ویا در حمام و یا دستشویی میتوان از پنجره های کلنگی استفاده کرد.

بهترین پنجره دوجداره از نظر مدل

یکی دیگر از سوالاتی که پرسیده می شود برای خرید پنجره دوجداره این است که کدام مدل پنجره دوجداره بهتر می باشد ؟

این سوال نیز بسته به موقعیت پنجره دارد مثلا شما می توانید از پنجره کشویی یا ریلی در آشپزخانه استفاده کنید یا از پنجره دایره ای در حمام و دستشویی استفاده کنید اما آن چیزی که مهم می باشد بهترین مدل پنجره دوجداره از لحاظ بازشو برای نصب بستگی به اولا محل نصب و دوما اندازه محل نصب پنجره دو جداره دارد.

 

با توجه به شرایط آب و هوایی تهران به نظر می رسد نصب پنجره دو جداره upvce مناسب تر باشد. در و پنجره دو جداره در تهران کاربرد بیشتری دارد و اصولا نیازی به استفاده از شیشه های سه جداره در تهران نیست. اگر ساختمان در جوار اتوبان و یا خیابان های شلوغ قرار دارد حتما پنجره های قدیمی را درب و پنجره دو جداره تعویض کنید چون عایق صوتی خوبی هستند.

کارشناسان شرکت upvce پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید پنجره دوجداره upvc می باشند شما می توانید با استفاده از شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید و از مشاوره های رایگان کارشناسان ما استفاده کنید .