پنجره-دوجداره-ریلی

پنجره دوجداره ریلی

با توجه به تغییر سبک زندگی انسان ها و پیشرفت علم و تکنولوژی، در صنعت ساختمان سازی و مصالح آن نیز پیشرفت و دگرگونی های زیادی بوجود آمده که باعث تولید انواع مدل های پنجره دوجداره از جمله پنجره دوجداره ریلی شده است. شاید گمان کنید که قیمت پنجره دوجداره از سایر مدل های پنجره گرانتر باشد، اما اینگونه نیست بلکه با توجه به مزایای بسیار زیاد این مدل پنجره ، بکاربردن آن در ساختمان از خیلی از جهات مقرون به صرفه نیز خواهد بود. در ادامه قصد داریم درباره ی خود پنجره دوجداره و مخصوصا پنجره دوجداره ریلی به بیان توضیحات بیشتری بپردازیم با ما همراه باشید.

پنجره-دوجداره-ریلی

پنجره-دوجداره-ریلی

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره از ماده ای بنام UPVC ساخته می شود. UPVC از جمله مشتقات نفتی به شمار می رود. بکاربردن این نوع ماده در ساخت پنجره دوجداره باعث تولید پنجره هایی زیبا و مقاوم در برابر سرما و گرما خواهد شد. به طورکلی در تمام انواع پنجره های دوجداره همان گونه که از نام این مدل پنجره ها پیداست، از دو جداره شیشه که به موازات هم قرار گرفته اند تشکیل می شوند. با قرار دادن شیشه ها به شکل موازی ، باعث بوجود آمدن فضایی خالی مابین آنها خواهد شد که برای پر نمودن این فضا از گازهایی همچون آرگون و کریپتون استفاده می کنند. گاز آرگون به دلیل نداشتن هیچ گونه بو و مزه و هم چنین تولید آسان آن و غیر قابل اشتعال بودنش ، در تولید پنجره های دوجداره بکاربرده می شود.

پنجره-دوجداره-ریلی

پنجره-دوجداره-ریلی

پنجره دوجداره ریلی چیست؟

 این مدل از پنجره به دلیل آن که درب آن به صورت ریلی باز و بسته می شود به پنجره دوجداره ریلی شهرت گرفته است. درب این نوع پنجره توسط غلطکی که بر روی یک ریل قرار گرفته باز و بسته می شود. تمام وزن درب و شیشه پنجره بر روی  غلطک می باشد و هرچه غلطک بکار رفته از جنس مرغوب تری باشد مقاومت و طول عمر پنجره بیشتر شده و هم چنین حرکت درب پنجره نیز راحتر خواهد بود.

پنجره-دوجداره-ریلی

پنجره-دوجداره-ریلی

انواع پنجره دوجداره ریلی

  • پنجره دوجداره تک ریل : در این مدل به دلیل وجود یک ریل امکان باز و بسته شدن پنجره از یک طرف وجود دارد.
  • پنجره دوجداره جفت ریل : در این مدل به دلیل بکاربردن دو ریل امکان باز و بسته شدن پنجره از دو طرف وجود دارد.
پنجره-دوجداره-ریلی

پنجره-دوجداره-ریلی

تفاوت ها و شباهت های پنجره دوجداره تک ریل و جفت ریل

این دو مدل از پنجره ریلی از نظر جنس یراق آلات بکاررفته در آنها کاملا یکسان می باشند ولی از نظر عایق بندی پنجره دوجداره تک ریل بهتر از پنجره دوجداره جفت ریل می باشد. به طور کلی اگر از نظر عایق بندی بخواهیم پنجره دوجداره ریلی را با دیگر انواع پنجره های دوجداره مقایسه کنیم، پنجره دوجداره ریلی، به دلیل وجود منافذ خالی مابین غلطک ها، از عایق بندی کمتری برخوردار می باشد.

پنجره-دوجداره-ریلی

پنجره-دوجداره-ریلی

فیلم نمونه کار پنجره دوجداره ریلی شرکت UPVCE

مزایای استفاده از پنجره دوجداره ریلی

مهم ترین مزیت استفاده از این نوع پنجره عدم نیاز به فضا برای باز شدن درب پنجره می باشد و برای مکان هایی که دارای فضای کمتری هستند از جمله اتاق خواب و آشپزخانه مناسب می باشد و به تهویه بهتر هوای محیط کمک خواهد کرد.

گروه upvce به منظور جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود اقدام به تولید بهترین نوع پنجره دوجداره نموده است جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و مطلع شدن از آخرین قیمت پنجره دوجداره می توانید با شماره های 02188288015 – 09122636400 تماس بگیرید و یا به قسمت تماس با ما مراجعه کنید.