پنجره upvc دو حالته

شیشه پنجره های دوجداره

شیشه پنجره های دوجداره

پنجره های دوجداره به دلیل داشتن کانال های آکوستیک حتما باید دارای شیشه های آکوستیک باشند تا بتوانند به خوبی عایق صدا ، حرارت و… باشند.شیشه پنجره های دوجداره دارای گاز آرگون میانی هستند که با اسپیسری دو شیشه به یکدیگر کاملا وکیوم شده اند.در بین شیشه ها نیز به جای هوا،گاز آرگون تزریق میشود تا درجه آکوستیک آن بالا برود.

شیشه پنجره های دوجداره

 

 

شیشه پنجره های دوجداره از دو لایه شیشه موازی که به هم چسبیده شده اند تشکیل میشود.بین دو شیشه،پروفیلی از جنس آلمینیوم که با ماده رطوبت گیر پر شده،قرار میگیرد.

 

 

 

 

انواع شیشه پنجره های دوجداره:

  • شیشه دوجداره ساده: این نوع شیشه از دو شیشه فلوت ساده ساخته شده است.
  • شیشه دوجداره رنگی: در ساخت این نوع شیشه دوجداره از یک شیشه رنگی و یک شیشه ساده استفاده میشود.
  • شیشه دوجداره رفلکس: در ساخت این شیشه از یک جدار ساده و یک جدار رفلکس استفاده میشود.جدار رفلکس این شیشه ها باید طرف بیرونی شیشه قرار بگیرد.این شیشه ها از عبور نور خورشید جلوگیری میکنند و شدت تابش آن را کاهش میدهند به همین دلیل داخل ساختمان را تاریک میکنند.
  • شیشه دوجداره سکوریت: این شیشه ها با اعمال فرایند حرارتی بر روی شیشه‌های معمولی تولید می‌شود.شیشه های سکوریت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ایجاد تیکه های بزرگ و خطرناک شیشه نمی گردد به همین دلیل بیشتر در محل های پر تردد و پرخطر نصب میشود.
  • شیشه دوجداره لمینت: این شیشه ها از دو جداره شیشه ساده به ضخامت 3 میلی متر و یک لایه رزین که در وسط آن قرار دارد تشکیل میشود.شیشه لمینت مقاومت بالایی دارد و در هنگام برخورد با مانع سخت،خرد نمیشود و تنها ترک بر می دارد . شیشه های جلو و عقب خودروها از نوع لمینت است.

 

تعویض شیشه های تک جداره با شیشه های دو جداره:

برای درک بهتر این مطلب بهتر است ابتدا به جدول زیر توجه فرمایید.

نوع شیشه ضخامت شیشه گاز میان دو شیشه فاصله بین شیشه ها ضريب انتقال حرارت (w/m2C)
تک جداره 4 ندارد ندارد 5.93
تک جداره 6 ندارد ندارد 5.8
دو جداره 4 و 6 هوا 12  3
دو جداره  4 و 6 آرگون 12  2.9
سه جداره 4 و 6 و 4 آرگون 9.9  1.9
ديوار آجري 35 سانتيمتري  ندارد ندارد ندارد 2

 

طبق جدول بالا رسانایی گرما در شیشه های تک جداره بیشتر از شیشه های دوجداره است.همین موضوع دلیلی برای تعویض شیشه هاش تک جداره ی معمولی با شیشه های دوجداره است.

اگر بخواهید میتوانید برای پنجره های آهنی و فلزی خود شیشه دوجداره بگذارید در این صورت،یکی از مهمترین نکات در هنگام تعویض شیشه تک جداره با شیشه ی دوجداره،عایق بندی چفت شدن کامل اجزای ثابت و متحرک در درب و پنجره ها است.نقاط مهم برای عایق بندی،محل اتصال شیشه به فلز و محل باز وبسته شدن درب یا پنجره آهنی است.

اما دوجداره کردن پنجره های آهنی و فلزی عملی بدون کارآیی و هزینه بر است چون معمولا در کاهش رسانایی گرما تاثیر چندانی ندارد.

ویژگی ساخت شیشه پنجره های دوجداره:

  • استفاده از شیشه های مرغوب، شفاف و با کیفیت
  • استفاده از اسپیبسر مرغوب در بین شیشه ها
  • تولید مکانیزه پنجره یو پی وی سی وبدون دخالت دست
  • وجود گاز آرگون میانی

 

در نتیجه بیشتر کاربرد موثر پنجره های دو جداره به دلیل وجود شیشه های دوجداره است.که با انتخاب یکی از انواع مختلف آن بسته به سلیقه و نوع کاربری خود،میتوانیم صدا،حرارت و هزینه هایمان را کاهش دهیم.

 

 

 

 

آنالیز سئو سایت
رایگان مشکلات سئو سایت خود را بررسی کنید!
طراحی سایت و اپلیکیشن