پنجره های دوجداره جدید

پنجره دوجداره

پنجره دو جداره

شرکت پنجره افق نمایندگی اصلی پنجره دو جداره وین تک، ویستابست ، پنجره فربد، هافمن در تهران آماده ارائه خدمات به شما شهروندان عزیز می باشد.

تاریخچه تولید پنجره دو جداره

پنجره دوجداره اولین بار در سال 1835 توسط شیشه فروشی در شهر نیویورک (آمریکا) ساخته شد. دلیل اصلی ساخته شدن پنجره دوجداره، جلوگیری از هدر رفتن حرارت در ساختمان ها بود.

او بعد از چند سال توانست  موفق به ساخت پنجره سه جداره با عایق بسیار مناسب شود، که در زمان خود نسبت یه پنجره ها معمولی بسیار مناسبتر بود .کشف Pvc یکی از اصلی ترین عواملی بود که باعث شد این پنجرهای دوجداره محبوب شود.

pvc تشکیل شده از 43% ونیل و 57% کلر می باشد. این ماده یکی از اصلی ترین مواد تشکیل upvc می باشد . 

با گذشت سال ها متخصصین و طراحان پنجره pvc با تست روش های مختلف، به دنبال ساخت پنجره هایی با قابلیت عایق صدا و حرارت بیشتری بودند، تا اینکه در کشور آلمان متخصصین در سال 1960 با طراحی و ساخت پروفیل upvc یکی از اصلی ترین تغییرات را ایجاد کردند. امروزه پنجره دو جداره و یا سه جداره توانسته اند عایق بسیار مناسبی در برابر حرارت و صدا می باشند .

حال نزدیک به 50 سال است که استفاده از پنجره های upvc در اروپا رواج یافته و یکی از مطمئن ترین و پر مصرف ترین مواد اولیه در ساخت درب و پنجره ساختمان ها می باشد. پنجره upvc دارای مشخصه زیبایی و استحکام می باشد و باعث زیبایی و بهبود کیفیت ساختمان ها شده است.

صنعت پنجره Upvc در ایران 

این صنعت در سال 1381 توسط چند شرکت ترکیه ای وارد بازار ایران شد و بعد از گذشت چند سال در سال 86 تولیدکنندگان داخلی توانستند که با دانش خود پروفیل های upvc را با کیفیت بالا در کشور خودمان تولید کنند. این عمر باعث شد که تولید کنندگان داخلی پروفیل های بسیار مرغوبی را وارد بازار کنند که دیگر شاهد حضور کمپانی های خارجی نباشیم .

انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره upvc

در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسي انواع پنجره بپردازيم تا بتوانيم پنجره اي مناسب را براي هر محيط انتخاب كنيد.

پنجره دو جداره upvc ثابت

این نوع از پنجرهای دو جداره یک از معروف ترین و پر کاربردترین در نوع خود هستند. پنجره ثابت دوجداره به علت اینکه یراق الات بسیار کمتری به کار برده شده، سبب این شده قیمت کمتری نسبت به همنوعان خود داشت باشد. مزایای اصلی این  پنجره این است که میزان دید بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

پنجره تک حالته upvc

این نوع از پنجره های تفاوت زیادی با حالت ثابت ندارد و فقط بازشو به حالت تک محور است، که این نوع بازشو باعث شده به صورت افقی شود. این پنجره نیز قیمت کمتری نسبت به سایرین دارد. مزیت اصلی این پنجره دوجداره تعویض راحت لوله ها و یراق الات است .

پنجره دو جداره upvc دوحالته

پنجره دوحالته، این نوع پنجره ببر روی دو محور افقی و عمودی باز می شود که فقط با یک دستگیره این کار انجام می پذیرد .

معمولا این نوع از در ساختمان هایی که نیاز به تعویض هوا دارند استفاده می شود. مزیت اصلی این نوع پنجره ها نسبت به سایرین این است که فضای کمتری را اشغال می کند.

 پنجره upvc کشویی

این نوع سیستم پنجره به صورت کامل ریلی در هر دو جهت می باشد .

این نوع از پنجره ها دو نوع هستند یا تک ریلی و یا جفت ریل . ولی پیشنهاد می شود عواملی چون آلودگی هوا صدا و انتقال دما برایشان مهم است از پنجره تک حالته و دو حالته استفاده شود

برچسب ها :  
اشتراک گذاری :